Şelasyon Tedavisi

Genel ateroskleroz (damarların kireçlenmesi), yeniden canlandırılması ve ağır metal zehirlenmesi için.

Şelasyon tedavisi, "serbest radikallerin" gelişmesini önleme amaçlı sentetik amino asit etilen diamin tetra asetatın (EDTA) uygulanmasını içerir.

EDTA'nın Etkileri:

• Kan potasyum seviyelerinin azaltılması ve dolayısıyla parathormon salgılanmasının uyarılması. Parathormon, aşırı kalsiyum birikintilerinin giderilmesinden sorumludur (örneğin bir gangliyonda, arter duvarında).

• Küçük damarların uyarılması ve büyütülmesi, ters çevrilmelerini mümkün kılar.

• EDTA, bakır ve demir gibi fazla metal iyonlarını giderir.

• Toksik ağır metallerin uzaklaştırılması (amalgam, kurşun, kadmiyum).

• Hücre zarının bütünlüğünü arttırır.

• EDTA antioksidan görevi görür ve bu nedenle zararlı serbest radikallerle savaşır.

• EDTA, tromboza yol açan trombosit agregasyonunu azaltır.

• Sonuçta, tüm vücudun yeniden canlandırılmasıyla sonuçlanır.

Endikasyonları:

1. Genel ateroskleroz (yüksek tansiyon ile)

2. Bacakların periferik perfüzyon bozuklukları

3. Koroner damarların bozulmuş perfüzyonu

4. Ağır metal zehirlenmesi için

5. Aşırı “serbest radikaller” için: romatizma, skleroderma, otoimmün bozukluklar

Kontrendikasyonlar

1. Dekompanse kalp yetmezliği

2. Belirgin aritmi

3. Şiddetli böbrek ve karaciğer fonksiyon bozuklukları

4. Geniş anevrizmalar.

Şelasyon tedavisi ne başarır?

1. Baypas ameliyatı geçirmesi planlanan tüm hastaların% 80'inde, semptomlar artık ameliyat gerekmediğinde iyileşir.

2. Bacakların perfüzyon bozukluklarının, özellikle diyabet hastalarında ve aralıklı klodikasyonlu hastalarda iyileştirilmesi. Süreçte yürüme mesafesinin uzaması sağlanır. Ameliyat sıklıkla önlenebilir.

3. Beyin damarlarının aterosklerozunun iyileştirilmesi.

4. Yüksek tansiyonlu genel ateroskleroz için, ilaçları azaltmak veya tamamen durdurmak mümkündür.

Şelasyon tedavisi ayaktan tedavidir. Aktif madde EDTA'nın yanı sıra mineraller ve vitaminlerin infüzyonunu içerir. İnfüzyon, Alman Sağlık Otoritesi BGA tarafından onaylanmış aktif maddeler içerir. İnfüzyon sırasında kan basıncındaki değişiklik veya kan şekeri seviyesindeki değişiklik gibi nadir görülen semptomlar infüzyon hızını yavaşlatarak yönetilebilir.